16.12.10

Ini Bukan Jiji

Mama..
jiji takut..23hb tarikhnya. Termaktub sudah.

Apa makna mimpi tu? Wahai hati, tenanglah..
Apa maksudnya bila dua kali sudah mimpi buruk itu terjadi?
Ah...fikiran sekarang kacau!

Hati, tenanglah..
Ini bukan Jiji yang dulu..yang kuat..salu wat lawak..bodoh2..kan?
Bukan...sape ni senanye..?? Hati yang sangat risau, pergilah dari aku.

Ayah kata, " Doa je banyak2. Insya Allah.."
Mama pula, " Insya allah, yakin je.."
Dia(1) kata, " Mimpi bukan realiti. Kalaupun tak bjye skrg, insya allah bjye mse akn dtg. kalau tak bjye pun tu sume ujian dr allah"
Dia(2) bicara, " Boleh, kite sume dah buat yang terbaik kan?"

Hati bicara, " Kalau Jiji tak dapat 9A, Jiji tak nak jadi Kp lagi!

Trimas kpd sahabat yg mendengar gusarnya hati masa sblum kita pergi Kem Nurturing The Little Caliph tu.. Rasyiqah, Najiha, Zahra.. Tenx a lot!

Tapi, hati ni tetap gusar. Ya Allah, berikanlah aku petunjuk. Apa yang terbaik untukku.

Boleh ke kita jadikan alasan tak dapat 9A dengan tak nak jadi KP?
Jujur-sejujur-jujurnya,,,,
Jiji belum bersedia~

Maaf akak-akak yang bakal memimpin kalau-kalau Jiji terpaksa meninggalkan dunia kepimpinan. Maaf juga kepada teman-teman kalau-kalau Jiji terpaksa tidak menjadi sebahagian drpd kamu semua.

Semoga kamu semua tabah dan kuat menghadapi dugaanNya. Jiji..Nak undur diri, boleh?
Doakan yang terbaik untuk Jiji, eh?

3 comments:

alya ! said...

uish..
lu bikin ati gua tarak sinang lo..
insyaAllah..
kite da wat yg termampu kan?

Anonymous said...

yakinlah adekku yg dikau akn kecapi faizin itu,jika engkau yakin n percaye pd ALLAH yg berkuasa ats kejayaanmu..Allah juge akn memberi sesuatu mengikut keyakinan kte terhdp-Nya..
mohonlah doa pd yg Maha Kuasa..insyaallah..akk yakin yg adek akn kecapi 9A itu..

najihahusna said...

ur welc jiji~
saya sedang berdebar. sangat.
semua org kate, yakinlah.

lama-lama, word tu pun teresap ke minda. moga kita sama-sama yakin, yea??

yakin walau ape pun, itu yg terbaik. Dia dah sediakan hikmahnya. Kita yg perlu belajar terima. Doakan najihah ye..