21.8.10

okey, sangat ngeri!

rase macam nak mangis.
T_T

jiji tak nak cerita ape yang dah berlaku. tapi, bagi jiji.. pengalaman yang jiji dapat waktu jam 1 pagi lebih tadi, membuatkan jiji berfikir di luar kotak. jiji ade buat perkara yang tak sepatutnya jiji buat ke? hurm..mengeluh lagi. jiji rasa..mesti ade hikmah ynag tersembunyi.

kalau baru ujian macam tu jiji tak dapat tahan,, macam mana nak hadapi dunia luar nanti. yang lagi penuh dengan pancaroba. kita tak tahu..

semalam, jiji tnaya mama.
"ma, kalau jiji tak dapat 9a macam mana?"
"balik klang."


balik klang, ma?? macam mana jiji nak sesuaikan diri dalam suasana baru? jiji takut sangat menghadapi ujian pagi tadi uh..

rupanya, macam tu erk dunia luar? ramainya kawan2 yang jiji patut bantu. tapi, macam mana nak bantu orang kalau diri sendiri pun tak terbantu??

mendengar kisah tentang pengalaman belajar di jordan dari kakak sepupu semalam dah cukup buat jiji membayangkan dunia kat luar tu macam mana..

kesimpulannya, mungkin ujian yang allah bagi tu mengajar jiji untuk bersyukur sebab dapat menjadi sebahagian drpd warga sambest. walaupun sambest taklah sehebat kisas.. jiji tetap bersyukur sebab jiji masih berda dalam lingkungan tarbiyah, pagar dakwah..

harapnya, jiji dapat rasakan dinding tarbiyah dan dakwah tu kat mana2 je..biar jiji tak buat bende pelik2,en??

p/s: nak post gambar bilik baru kemas. insya allah kalau ada kesempatan waktu,,

2 comments:

aLiYaH aHmAd said...

nama kakak sepupu haziyah sape

g-jie said...

siti farhaini..
sme klas nan k.syikin..hehe..