18.5.10

bercerita tentang maher zain

maher zain...nama tu sangat selalu disebut di aspuri. sejak tayangan di musolla putera hari itu, semua warga bestari asyik menyebut tentangnya. jujur, jiji turut histeria bila mana lagu beliau diperdengarkan. lagu-lagu beliau sangat best!!

jiji paling suka, OPEN YOUR EYES. pertama kali jiji dapat lagu ni dari blog seorang senior jiji yang sedang menyambung belajar di jordan. jiji sangat tertarik mendengar bait-bait lirik lagunya. sanagt menyentuh..

let's start question in ourselves
isn't this proof enough for us
or are we so blind
to push it all aside??
no..


beliau yang merupakan seorang muallaf boleh mengagumi kekuasaan Allah sebegitu sekali. tapi, kenapa jiji tak boleh? mesti adalah masalah kat hati.
semalam, jiji terbaca perkongsian dalam blog hilal asyraf tentang menghidupkan jiwa. tersentuh rasanya. hurm..

sekali lagi, jiji membicarakan tentang maher zain. lagu pertama beliau yang bermain di fikiran ialah THANK YOU ALLAH.. lagu ini disyorkan oleh seoang sahabat kepada jiji. jadi, setiap kali lagu maher zain dipasang, jiji pasti teringat dia. payah sunguh. dari blog hilal asyraf juga PERKONGSIAN:MENJAGA BUKAN MEMUTUSKAN HUBUNGAN. dari situ jiji sedar.. allah memang suruh kita menjaga batasan antara lelaki dan perempuan tetapi dalam masa yang sama, Dia menyuruh kita menjaga ukhuwah.

suka untuk jiji kongsikan "hablum minallah wahablum minannas"

sini je dulu...(online kat sekolah..hehe..waktu KHB)

No comments: